marți, 17 aprilie 2018

El sughite sau sughita

Norma limbii literare arată că formele de indicativ, timpul prezent ale acestui verb sunt: eu sughiț. III-a (el, ea), sughiță, (să) sughițe, sughița, sughiță, sughițase. Moduri nepredicative pentru verbul a sughița.

Aceeasi nelamurire o am si eu: el sughite sau el sughita? Eu ziceam el sughita, insa cineva m-a corectat si de atunci evit sa mai conjug . Sughitul in timpul sarcinii - ForumpostăriNov 2006Bebe de saptamana sughite - ce fac ? Nov 2006Cauze si tratament sughitpostăriNov 2006Mai multe rezultate de la forum.

M-am gândit că nu toată lumea cunoaște cum se sughite în… limba română. Sughitul este o contractie involuntara si convulsiva a diafragmei – muschi implicat in respiratie, care separa toracele de abdomen, insotita de un sunet . In timpul primelor luni poti fi sigura ca sughitul la nou nascuti va vani la intervale regulate,. Acest lucru este destul de normal si nu este nimic in neregula cu el.


Sughitul persistent sau cronic are insa cauze medicale ce trebuie mult mai atent investigate. El poate fi expresia unor afectiuni ale sistemului nervos central sau .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Postări populare